Wat is neuromarketing?

Neuromarketing is een marketingmethode die is gebaseerd is op de neurowetenschappen. bij neurowetenschap houden we ons bezig met alle aspecten van het zenuwstelsel, ofwel: “hoe werkt ons brein”.

Neuromarketing is een relatief jong vakgebied waar nog relatief weinig marketeers zich mee bezig houden.  Heel veel van onze hersenactiviteiten gebeuren onbewust. Neuromarketing speelt vooral in op dit onbewuste gedrag bij mensen.

Als mens maken we per dag wel 500 miljoen bewuste en onbewuste keuzes. Gelukkig vinden veel van deze keuzes onbewust plaats. Uit onderzoek blijkt dat 90% van onze beslissingen onbewust plaatsvindt. Door in te spelen op dit onbewuste gedrag, kun je invloed uitoefenen en sturing geven aan dit gedrag bij mensen.

Waarom neuromarketing?

  • Neuromarketing onderzoek geeft beter aan hoe je doelgroep reageert op jouw aanbod dan klassiek marktonderzoek
  • Neuromarketing helpt je jouw doelgroep beter te begrijpen en te sturen
  • Neuromarketing helpt je om je conversie te optimaliseren
  • Klanten zijn minder rationeel dan je zou denken

Gerelateerde artikelen