Online adverteren is een marketingstrategie die het gebruik van het internet als een medium om websiteverkeer en te verkrijgen en marketingboodschappen aan de juiste klanten te leveren. Online advertising is gericht op het penetreren van markten door middel van unieke en nuttige toepassingen.

Sinds het begin van de jaren 1990 is er een exponentiële toename van de groei van online advertising, dit is uitgegroeid tot een standaard voor kleine en grote organisaties.

Online advertising is ook bekend als internet advertising of digitale advertising.

Betaald Adverteren op Google

Met dagelijks meer dan 3,5 miljard zoekopdrachten op Google, betaald zoeken – waar u Google of andere zoekmachines betaalt om uw inhoud te adverteren voor relevante trefwoorden – is een van de meest populaire en effectieve vormen van online adverteren.

Zoals je kunt verwachten is er een enorme vraag naar de hoogste advertenties. Mede hierom begint Google een veilingwanneer er ten minste twee adverteerders bieden op trefwoorden die gerelateerd zijn aan zoekopdrachten die gebruikers consequent in Google invoeren.

Adverteerders categoriseren vervolgens trefwoorden en de bijbehorende advertentietekst en webpagina in groepen. Hierna kiezen de adverteerders de groep waarop ze willen bieden en kiezen hun maximale bod. Google selecteert een trefwoord uit de advertentiegroep van de adverteerder dat zij het meest relevant achten voor de zoekopdrachten van gebruikers en voert het in de veiling in.

Een Google-veiling is echter niet zoals een typische veiling voor antiek. Ze willen het speelveld gelijk maken als het gaat om het benutten van de grootte van hun bereik, dus in plaats van de hoogste bieder die altijd de veiling wint, wint de bieder met het hoogste Ad Rank altijd.

De AdRank wordt berekend door uw maximale kosten per klik te vermenigvuldigen met de kwaliteit van de score van uw advertentie. De kwaliteit score die wordt berekend door het meten van de relevantie van uw pagina voor het trefwoord, de gebruikerservaring en de click-through-rate. Dit betekent dat organisaties niet de hoogste ranking kunnen verwerven voor een trefwoord dat ze willen alleen maar omdat ze de grootste advertentiebudgetten hebben. Hun inhoud moet van waarde zijn voor de bezoeker.

Betaald adverteren op Social Media

Meer dan een kwart van de wereld bevolking is actief op sociale media. Aangezien sociale netwerken allemaal bezig zijn om hun doelgroep te monopoliseren en zoveel mogelijk geld te verdienen, is het organische bereik op een historisch dieptepunt. Momenteel is de snelste en meest effectieve manier om uw publiek te ontmoeten op de plek waar ze het grootste gedeelte van hun tijd doorbrengen. Dit kan gedaan worden via sociale advertising.

Op betaalde social media hebben adverteerders hebben veel mogelijkheden om hun campagnes te optimaliseren. Ze kunnen kiezen voor het doel van hun advertentiecampagnes, het type advertentie dat ze promoten, en de gerichtheid van hun advertenties.

Gerelateerde artikelen